23 Nisan 2010 Cuma

BAYATLAMIŞ EKMEKLER NASIL DEĞERLENDİRİLİR

          Sanki ülkede kıtlık varmış gibi eve her gün iki tane ekmek alıyordum. Mutfak olarak kullandığım bölge ekmek cennetine dönüşmüştü. Dün artık isyan ettim. Kapıcıya dedim ki "Artık ekmek getirme bana, önce evdekileri tüketeceğim". Çalışma bağımlısı bünyem, son bir kaç gündür deney yapmadığı için hamlaşmıştı zaten. Hemen laboratuarın kapısını açtım. Ekmekleri tezgaha yığdım. Öyle poşetlerde değil açıkta beklettiğim için küflenmemiş ama mis gibi taşa dönüşmüş ekmekler. Kesmeye çalışsan kesilmiyor. Kırmaya çalışsan kırılmıyor. Hemen pencereyi açtım. Yoldan geçen bir vatandaşın kafasına ortaladım ve görünmemek için eğildim. Duyduğum argo kelimelerden anladığım kadarıyla herhangi bir yaralanma olmamış. Deney seyir defterimi açıp notumu aldım. 67.241 inci deneyim "Taşa dönüşmüş ekmekleri değerlendirme". Deney 1: Silah olarak kullanımda başarısız.
           Ardından bileşenlerine ayırıp bir kaç saat inceledim. Deney 2: Radyoaktif elemente rastlanmadı. Oysa ki adım gibi emindim az da olsa bir şeyler bulabileceğime.
           Sonra acıkıp daha bayatlamamış olanlardan bir tanesini sandviç yapıp yedim. Deney 3: Besin maddesi olarak kullanımda başarılı. Bilmediğiniz bir şey olmadığının farkındayım ama ben her deneyimi not ederim. Prensip meselesi.
            En son deneyimi bir kaç saat önce tamamladım. Deney 4: Mor ötesi ve kızıl ötesi ışın geçirmezliği testi, başarılı. Yaaa....yaaa.... hatta şimdiye kadar gördüğüm en dayanıklı madde diyebilirim size. Anlamayanlar için açıklaması ise şöyle. Bir atom bombası patladığını ve her yere radyasyon yayıldığını üşünün. Bayat ekmeklerden yapılmış bir barınağın içinde tamamen güvende olacaksınız. Ya da nükleer santralde çalışan vatandaşlar artık bayat ekmeklerden yapılmış kıyafetler giyecekler ki yine radyasyondan etkilenmesinler. İşte bilimin gücü bu. Bir deney serisi daha burada sonlanıyor bilim sever zihinler. Gerisini köfteye katayım bari.

4 yorum:

FFatiHH dedi ki...

Ben arkadaşlara böyle bir gerçeğin olduğundan bahsedebilir miyim ? :) Güzel bir yazı olmuş.Yeni keşfettim seni.Buralardayım artık :)

Pelin P.A. dedi ki...

Hosgeldin dostum.

Tatlı CaDı dedi ki...

Hoş bir tespit olmuş bu gidişle ihtiyacımız olacak gibi, dünyanın durumu malum her an bir savaşın eşiğinde duruyor.. Bu arada yazılarınız çok keyifli şöyle bol resimli (her deney için buradaki gibi) bir kitap yazmayı düşündünüz mü? yoksa yadınız mı? buradan okumak göz yoruyor böyle keyifli bir kitabı okumayı inanın çok isterim.. ancak yazacaksanız ilk alan da ben olmak isterim..
Not: Yaratıcı tasarımlar sayfanızı açamıyorum bakmamalı mı paylaşmamalımıydım acaba?

Pelin P.A. dedi ki...

Arabell; ilk defa böyle bir yorum alıyorum, çok mutlu oldum. Son zamanlarda pek bir boşladığım "bilim dünyası" na biraz daha zaman ayırmalıyım demek ki :D
"yaratıcı tasarımlar" için de hemen bir kontrol yapayım. Uyarı için teşekkürler :D