2 Mart 2010 Salı

YOL YORGUNLUĞU

Çok uzun zamandır buralarda değildim sevgili okur. O ülke senin bu ilke benim, seminerden seminere koşturdum. Bilim dünyasının da işte böyle güzellikleri oluyor bazen. En son İsviçreli bilim adamlarıyla birlikte bir proton ayrıştırma deneyi yaptık evlere şenlik. Bu arada evet İsviçre'de gerçekten bilim adamları var ve gerçekten de diş macunları üzerine çok derin araştırmalar yapıyorlar. E tabi adamların işi gücü kalmamış, para da bol. Bizde meşhur bir laf vardır ya "Arap yağı bol bulunca bir tarafına sürermiş" misali bunlarda da diş macunundan bol bir şey yok. Her yere sürüyorlar. İnanmazsınız belki ama tuvalet kağıtları bile diş macunu kokuyordu. Neyse efendim gelelim proton ayrıştırma deneyine. Tabi bu deneyi de yine diş macunu üzerinde denediler. Nötron, elektron derken sıra protona geldi. O da ayrıştı falan ortada hiç bir şey kalmadı. Neymiş efendim deney sonucuna ulaşmış. Eeee ne oldu şimdi dedim. "Ayrıştırdık" dediler. Bir kafa atasım geldi zor tuttum kendimi. Her şeye rağmen yolculuk iyi geçti. Konuya komşuya, akrabaya çikolata, buzdolabı magneti falan aldım geldim. Laboratuvarımı özlemişim. Hemen bir kaç deney yaptım. Bir tanesinin sonucunda yeni bir diş macunu buldum, hemen attım çöpe, illallah geldi beee.

Hiç yorum yok: